torstai 21. elokuuta 2014

Vieraskynä - inspiraation ja motivaation lähteenä itselleni erittäin läheinen henkilö

Ensimmäinen vierailijan postaus tulee tässä. 
Vieraskynäilijäni on pysyvän elämäntapamuutoksen tehnyt entinen isokokoinen nainen, 
joka tänä päivänä vetelee leukoja kuin vettä vaan ja rakastaa toiminnallista harjoittelua. 
Kirjoittaja ei ole asiakkaani vaan ennemminkin ystäväni, 
jonka tarinan halusin tuoda esille motivaation lähteeksi teille lukijani.
Inspiroivia lukuhetkiä! <3

 xxx Anni xxx


- Kuka olet, mistä tulet ?

Anna Koistinen 31v. Ensimmäiset 21vuotta asunut Joensuussa ja viimeiset 10vuotta pääkaupunkiseudulla.

- Millainen on treenitaustasi?

Nuorena harrastin ratsastusta ja ulkoilin koirien kanssa. Parikymppisenä lähinnä ryhmäliikuntaa. 2004 muutettuani pääkaupunkiseudulle tuli liikuntaan tauko hoitaessani yhtä aikaa AMK-opintoja, päivät työtä ja kolmea keikkatyöpaikkaa, pikkuhiljaa paino kohosi 120kg:n.

Aloitin liikunnan uudelleen 2008 kun ryhdyin tekemään elämäntapamuutosta. 2010 Aloitin Järvenpään Kehäkarhuilla Potkunyrkkeilyn, defendon ja kahvakuulan/toiminnallisen harjoittelun(n.4-5krt/viikossa). Vuoden intensiivisen treenailun  jälkeen minua pyydettiin seuraamme kahvakuula ohjaajaksi, jonka myötä olenkin käynyt Spartan Gearin Kahvakuula ohjaaja 1, Barbell Complex –ohjaaja, Spartan fighter training -ohjaaja sekä Bodyweight-ohjaaja koulutukset.

Spartan Gearin fighter training -ohjaajakoulutuksessa lokakuussa 2013

Kesällä 2013 kiinnostuin Athletic Fitness-kisasarjasta erityisesti toiminnallisen osion vuoksi johon kuuluu dippipunnerrus, leuanvedot ja sisäsoutu. Päädyin aloittamaan kisavalmennuksen. IFBB päätti kuitenkin 12/2013 olla järjestämättä enää Suomessa AF-kisasarjan kisoja, jolloin keskeytin kisavalmennuksen.

Tällä hetkellä viikottaisina lajeina on edelleen kahvakuula sekä defendo, pyöräily, mäkijuoksu yms. Kisavalmennuksen myötä viikottaiseen treenailuuni on jäänyt myös kuntosaliharjoittelu. Oman treenaamiseni ohessa ohjaan edelleen kahvakuulaa/toiminnallista treeniä.

Tuulimyllyä Spartanilla Antti Nurmen kanssa

- Oletko aina ollut yhtä hyvässä kunnossa kuin nyt ?


Itse asiassa mitä vanhemmaksi olen tullut sen paremmassa kunnossa olen fyysisesti. 2008-2010 meni suurimman painonpudotuksen parissa, joka oli kokonaisuudessaan -55kg. Sen jälkeen pikkuhiljaa rakentanut yhä parempaa lihas ja kuntopohjaa.

Vieraskynäilijäni muutoskuvat
Vasemmalla ennen kuva 2009 (120 kg) ja oikealla jälkeen 2013 (67kg) 

- Mistä sait innostuksen elämäntapamuutokseen ?

Ollessani 2008 lomareissulla Thaimaassa tajusin konkreettisesti painavani 120kg. Päätin siltä istumalta, että laitan elämäntavat kuntoon. Aloitin säännöllistämällä vuorokausirytmiä, sitten lisäämällä ruokailukertoja samalla kerta annoksia pienentäen ja aloittamalla lenkkeilyn ja pyöräilyn.



- Osaatko kertoa, miksi olet täällä blogissa? 

Täällä blogissa oloni syy on varmaan alun alkaen 2013 käyty Spartan fighter training -ohjaajakoulutus, jossa Annin kanssa tavattiin. Heti ensi tapaamisella tuntui, että tossa on ihminen, jonka kanssa ajatusmaailmat kolahtaa kokonaisuudessaan ja mitä enemmän olen tutustunut Anniin sen enemmän olen huomannut, kuinka samanlainen ajatusmaailma meillä on mm. treenaamiseen, elämäntapoihin, valmentamiseen yms.

- Mikä on ohjeesi henkilölle, joka suunnittelee personal trainerin palkkaamista elämäntapamuutoksensa tueksi ?

Itse taivalsin elämäntaparemontin läpi yksin, ja uskon ehdottomasti siihen, että mikäli mukana olisi ollut esim. PT kulkemassa rinnalla olisi tie ollut hieman helpompaa kulkea. Tärkeintä kuitenkin on valita vierelle tukemaan PT, jonka kanssa kemiat synkkaa niin hyvässä kuin pahassa, eli joka osaa kannustaa oikeilla hetkillä ja jonka ravinto ja liikunta-osaaminen vastaa juuri sinun tarpeisiin. Jos palkkaa PT:n tukemaan elämäntapamuutosta voi myös keskittyä itse olennaiseen eli tekemään töitä tavoitteiden eteen eikä tarvitse itse selvittää ja murehtia ravinto tms. määriä tai että tekeekö varmasti jotain uutta liikettä esim. kuntosalilla oikein Tällöin vammariskitkin vähenevät, kun tekniikka on kunnossa alusta asti.



 - Loppuun vielä mikä on paras osa sinua ja mitä haluaisit vielä itsessäsi kehittää (luonteenpiirre, ulkoinen, sisäinen, henkinen tms.) ?

Paras asia minussa on varmasti tietynlainen periksiantamattomuus ja positiivinen asenne elämään ja urheilemiseen yms. Kokonaisuudessaan olen ihan tyytyväinen nykyiseen olemukseen ja että olen pysynyt terveenä.

Kehittämistä itselläni on siinä, että muistaisin huolehtia myös levosta ja rentoutumisesta ja kokonaisuudessaan olemaan vielä armollisempi itseäni kohtaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti